Прадпрыемствы "Белляспаперпрама" у 2019 годзе павялічылі аб'ёмы вытворчасці прадукцыі на 14,9%.

Паведамілі карэспандэнту БЕЛТА ў прэс-службе канцэрна.

"Арганізацыі канцэрна ў 2019 годзе выйшлі на фактычны рост па аб'ёмах вытворчасці і экспарту прадукцыі. Спрацавалі з дадатнай рэнтабельнасцю продажаў і забяспечылі рост заработнай платы. Па канцэрне індэкс прамысловай вытворчасці ў супастаўных умовах склаў 114,9%, а ў фактычных цэнах - 109%. Галоўную ролю тут адыграла зніжэнне цэн", - сказалі ў прэс-службе.

На фанеру цана па параўнанні з 2018 годам звалілася на 29, 5%, на піламатэрыялы - на 13%, на шліфаваны ДСП - на 15,9%. У той жа час на МДФ і ДВП ў другім паўгоддзі намеціўся рост коштаў. У мэблевай галіны кошт тоны адгружанай прадукцыі знізілася на 6,8%. У цэлюлозна-папяровай падзенне цэн назіралася па асноўных відах прадукцыі: цэлюлозе, паперы і кардону - у 1,7 разы. Гэта адбілася на памерах валютнай выручкі.

Прадпрыемствы канцэрна "Белляспаперпрам" у 2019 годзе экспартавалі прадукцыі на $578,6 млн, што на 3,6% больш, чым у 2018-м. На знешнія рынкі арганізацыі галіны паставілі амаль 70% агульнага аб'ёму вырабленай прадукцыі. Асартымент экспарту - каля 80 таварных пазіцый. Найбольшая ўдзельная вагу ў структуры экспарту займаюць розныя драўняныя пліты ($161 млн), мэбля ($124 млн), папера і кардон ($85,3 млн), фанера ($64 млн) і цэлюлоза ($53,2 млн).

Геаграфія паставак ахапіла 69 краін. "У цэлым па канцэрне забяспечваецца аптымальнае размеркаванне экспарту на рынках ЕАЭС, Еўрапейскага Саюза і краін далёкай дугі. На іх прыпадае 37,8%, 35,1% і 27% паставак адпаведна", - адзначылі ў прэс-службе"Белляспаперпрама". У Кітай у 2019 годзе адгружаная прадукцыя на $ 49,2 млн, што ў 3,3 разы больш за ўзровень 2018 года. Планамерна расце экспарт у Ізраіль, Іран, ААЭ і Партугалію. Павялічваюцца пастаўкі і ў краіны Еўропы: экспарт у Фінляндыю вырас больш чым у 10 разоў, у Аўстрыю - амаль у тры разы, у Люксембург-у 1,3 разы. Найбольш буйным рынкам збыту для прадпрыемстваў канцэрна застаецца Расія, куды пастаўлена прадукцыя на $185,4 млн - 32% ад агульнага аб'ёму экспарту. На другім месцы - рынак Польшчы ($89,8 млн), на трэцім - Украіны ($59,8 млн).

Крыніца: БЕЛТА

13.02.2020 09:57