Светлагорскі ЦКК сёння прыступіў да першай адгрузкі сульфатнай беленай цэлюлозы чыгуначным транспартам у Кітай.
Гэта новае і на сённяшні дзень самае аптымальнае лагістычнае рашэнне па дастаўцы прадукцыі камбіната ў Кітай. Ажыццявіць яе ўдалося пры садзейнічанні Беларускай чыгункі ў рамках ініцыятывы "Адзін пояс - адзін шлях".
Сёння прама з тэрыторыі Светлагорскага ЦКК пачалася загрузка 41 саракафутавага кантэйнера на чыгуначныя платформы дзяржаўнага прадпрыемства «Белінтэртранс» агульнай умяшчальнасцю больш за 1 тысячу тоны цэлюлозы. Чыгуначны склад даставіць груз непасрэдна пакупніку ў Кітаі ў г.Чэнду.
Дастаўка цэлюлозы ў Кітай чыгуначным транспартам больш выгадны варыянт дастаўкі ў параўнанні з тым, які традыцыйна склаўся праз марскія парты.
У першую чаргу істотна скараціўся тэрмін дастаўкі. Калі раней, выкарыстоўваючы марскія шляхі, на дастаўку патрабавалася 1,5-2 месяца, то чыгуначным складам груз прыбудзе да месца прызначэння за 16 сутак.
Пры схеме дастаўкі цэлюлозы ў Кітай марскім шляхам, якая склалася, у лагістычнай ланцужку дадаткова выкарыстоўваецца чыгуначны транспарт. Груз неабходна даставіць у порт, там яго перагрузіць з крытых вагонаў у саракафутавыя кантэйнеры. Акрамя працягласці па часе, у схеме, дзе існуюць перагрузкі тавару, не выключана яго пашкоджанне, а гэта дадатковыя рызыкі.
Акрамя таго, для Светлагорскага ЦКК вельмі важны фактар эканоміі выдаткаў пры рэалізацыі прадукцыі. Новая схема дастаўкі дазволіць скараціць кошт лагістыкі ў Кітай на 35%.
Загрузка кантэйнераў зойме 2-3 дня, пасля чаго склад адправіцца ў шлях. Пасля дастаўкі грузу спажыўцу бакамі будзе дадзена ацэнка ўпершыню выкарыстанай схеме дастаўкі і прынята рашэнне аб яе ўжыванні на пастаяннай аснове.
Кітайскі рынак для Светлагорскага ЦКК зараз з'яўляецца асноўным і самым буйным. За студзень-люты бягучага года ў Кітай ужо экспартавана каля 19,5 тыс. т цэлюлозы. З улікам пачатку адгрузак чыгуначным транспартам, на прадпрыемстве разлічваюць, што аб'ёмы будуць прырастаць больш рытмічна.
У цэлым за два месяцы 2020 года Светлагорскі ЦКК рэалізаваў больш за 38,1 тыс. т цэлюлозы на рынкі 9 краін, у тым ліку на ўнутраны рынак пастаўлена 4 тыс. т.
Вырашаецца таксама пытанне і па аптымізацыі схемы пастаўкі сыравіны (балансавай драўніны) на камбінат.
З улікам істотнага павелічэння аб'ёмаў вытворчасці і выхаду на бесперапынны рэжым працы прадпрыемству патрабуецца рытмічная пастаўка досыць буйных аб'ёмаў драўнянай сыравіны – 5,5 тыс.куб. метраў у суткі.
Драўніна дастаўляецца на завод пераважна чыгуначным транспартам. Пры гэтых аб'ёмах важныя такія паказчыкі як ўмяшчальнасць чыгуначных складаў і хуткасць іх разгрузкі. Таму выкарыстоўваць звычайныя чыгуначныя паўвагоны, у якія можна загрузіць парадку 43 куб. м драўніны, пры такіх аб'ёмах стала менш рацыянальна. Таму сумесна з Міністэрствам лясной гаспадаркі і Беларускай чыгункі было выпрацавана рашэнне аб пастаўцы сыравіны ў адрас Светлагорскага ЦКК спецыялізаваным чыгуначным складам з вагонамі-лесавозамі умяшчальнасцю да 65 куб. м кожны. На разгрузку такога складу часу патрабуецца ў 3 разы менш у параўнанні з разгрузкай звычайных паўвагонаў.
Улічваючы, што Светлагорскі ЦКК штогод будзе спажываць парадку 2,5 млн. куб. м драўніны, арганізацыя дастаўкі сыравіны патрабуе выразнай арганізацыі, бесперабойнасці і рытмічнасці. Выпрацаваная схема закліканая гэта забяспечыць.
Прэс-служба канцэрна "Белляспаперпрам"
18.03.2020 18:25