На Светлагорскі ЦКК упершыню дастаўлена драўняная сыравіна спецыялізаваным цягніком, цалкам які складаецца з вагонаў-лесавозаў.
Як мы ўжо паведамлялі, у сувязі з выхадам завода сульфатнай беленай цэлюлозы на высокую ступень загрузкі вытворчых магутнасцяў, значна павялічылася патрэба прадпрыемства ў сыравіну. Для рытмічнай працы пры 100% - ай магутнасці патрабуецца кожныя суткі пастаўляць на завод парадку 5,5 тыс. куб. метраў балансавай драўніны.
Выкарыстоўваць звычайныя чыгуначныя паўвагоны для дастаўкі такога аб'ёму сыравіны не зусім рацыянальна. Паўвагон месціць усяго 43 куб. м драўніны, таму каб у суткі даставіць на завод хоць бы 3 тыс. куб метраў сыравіны, трэба парадку 70 паўвагонаў, а гэта не адзін чыгуначны склад. Акрамя таго, на разгрузку паўвагонаў патрабуецца досыць шмат часу.
Таму з мэтай аптымізацыі пастаўкі сыравіны на Светлагорскі ЦКК канцэрнам «Белляспаперпрам» сумесна з Міністэрствам лясной гаспадаркі і Беларускай чыгункай была выпрацавана новая схема дастаўкі сыравіны спецыялізаваным чыгуначным складам з вагонамі-лесавозамі. Кожны такі вагон месціць у сярэднім 63 куб. метра балансавай драўніны. Часу на іх разгрузку, па разліках спецыялістаў, спатрэбіцца ў тры разы менш.
Такім чынам, сёння на Светлагорскі ЦКК прыбыў цягнік з 48 вагонамі-лесавозамі, якімі дастаўлена больш за 3 тыс. куб. метраў драўніны. Разгрузка чыгуначнага саставу ажыццяўляецца ў два этапы, спачатку першых 23 вагоны, затым астатнія 25 (столькі вагонаў за адзін раз месцяцца на пляцоўку ЦКК).
Дадзеная схема дастаўкі сыравіны закліканая забяспечыць бесперабойную і рытмічную працу найбуйнейшага ў краіне перапрацоўшчыка драўняных рэсурсаў. На поўную магутнасць завод сульфатнай беленай цэлюлозы павінен выйсці ўжо ў бліжэйшы час. Пры 100% - ай загрузцы ён штогод будзе перапрацоўваць парадку 2,5 млн. куб. метраў драўніны.
Прэс-служба канцэрна "Белляспаперпрам"
20.03.2020 13:05