"Белляспаперпрам" чакае паступовага аднаўлення попыту на прадукцыю дрэваапрацоўкі пасля паслаблення каранцінных мер за мяжой. Пра гэта заявіў у інтэрв'ю карэспандэнту БЕЛТА старшыня канцэрна Міхаіл Касько.

"У адносна стабільнай сітуацыі ў I квартале арганізацыі канцэрна спрацавалі ўстойліва і нарасцілі экспартныя пастаўкі. На жаль, ужо да канца сакавіка ў сувязі з сітуацыяй у свеце, звязанай з пандэміяй, прадпрыемствы пачалі адчуваць негатыўныя тэндэнцыі на знешніх рынках. Каранцінныя меры, якія ўводзяцца, закрыццё межаў, гандлёвых цэнтраў і спыненне вытворчасцяў літаральна паралізавалі дзелавую актыўнасць лесапрамысловага сектара", - сказаў Міхаіл Касько.

Паводле яго слоў, пераважная частка прадпрыемстваў "Белляспаперпрама" арыентавана на экспарт, больш за 70% прадукцыі рэалізуецца на знешнія рынкі. "Відавочна, што падзеі, якія адбываюцца ў свеце, не маглі не адбіцца на іх знешнеэканамічнай дзейнасці. На нашых асноўных рынках збыту - у краінах ЕС, Расіі - зачыніліся мэблевыя крамы, будаўнічыя гандлёвыя цэнтры, дзе рэалізоўваліся нашы тавары. Партнёры заявілі аб прыпыненні закупак. Праблемы на рынках з-за прыпынку шматлікіх прадпрыемстваў за мяжой закранулі не толькі вытворцаў мэблі і шпалер, але і драўняных пліт, фанеры, кардонна-папяровай упакоўкі і іншых тавараў. Зніжэнне экспарту, безумоўна, акажа значны ўплыў на эканамічныя вынікі працы прадпрыемстваў, па меншай меры, за красавік і май", - адзначыў старшыня канцэрна.

Шэраг еўрапейскіх і іншых краін паступова здымаюць абмежаванні, саслабляюць каранцінныя меры. Прыступаюць да працы прадпрыемствы, адкрываюцца гандлёвыя цэнтры. "Спадзяемся, што сітуацыя зменіцца ў лепшы бок. Хоць мы разумеем, што хуткага аднаўлення аб'ёмаў продажаў не будзе. Прадукцыя, якую мы вырабляем, напрыклад, мэбля, не адносіцца да прадметаў крайняй неабходнасці. У такі час гэта тавары другараднага попыту, - звярнуў увагу Міхаіл Касько. - Страціўшы на нейкі час фінансавую стабільнасць, чалавек у першую чаргу плануе свой бюджэт на самае неабходнае для жыцця. Купля канапы ці новай мэблі для кухні, хутчэй за ўсё, будзе адкладзеная. Гэта датычыцца і многіх іншых тавараў, якія мы вырабляем, - тыя ж шпалеры, вокны, дзверы, будаўнічыя канструкцыі. Ажыўленне ў гэтым сектары адбудзецца не так хутка, як нам хацелася б".

Тым не менш, падкрэсліў ён, прадпрыемствы не збіраюцца пасіўна чакаць заказаў. "Трэба шукаць альтэрнатыўныя шляхі, займацца дыверсіфікацыяй вытворчасці і экспарту ў цэлым. Менавіта на гэта і нацэленыя сёння кіраўнікі прадпрыемстваў канцэрна: вядзецца шчыльная праца з усімі партнёрамі за мяжой, прымаюцца меры па выхадзе на новыя гандлёвыя пляцоўкі", - распавёў старшыня "Белляспаперпрама".

Прадпрыемствы з улікам цяперашняй сітуацыі перагледзелі графікі планавага рамонту, прафілактычнага тэхнічнага абслугоўвання і ўстаноўкі новага абсталявання. Мерапрыемствы, якія планаваліся на III-IV кварталы, праводзяць цяпер. "Пры гэтым захаваныя ўсе працоўныя калектывы, ніякіх скарачэнняў і звальненняў у арганізацыях канцэрна няма", - падкрэсліў Міхаіл Касько.

Прадпрыемствы "Белляспаперпрама" ў першым квартале паказалі устойлівую станоўчую дынаміку працы. Аб'ём прамысловай вытворчасці склаў 110% да ўзроўню студзеня-сакавіка 2019 года. Тэмп росту прадукцыйнасці працы па дабаўленаму кошту склаўся вышэй 103%. Тэмп росту выручкі ад рэалізацыі прадукцыі, тавараў, работ і паслуг на аднаго сярэдняспісачнага работніка да аналагічнага перыяду мінулага года - больш за 111%. Экспарт вырас на 5% да $ 147 млн. З агульнага аб'ёму экспарту 50,5% прадукцыі рэалізавана на рынкі далёкага замежжа, што на 4,9% больш, чым у I квартале 2019 года. У краіны СНД адгружана прадукцыі на больш чым $ 72 млн - гэта 105,1% да ўзроўню студзеня-сакавіка 2019-га. Рэнтабельнасць продажаў па канцэрне склала 4,8%.

Поўны тэкст інтэрв'ю чытайце на стужцы навін і сайце БЕЛТА.

22.05.2020 09:20