Сабекошт прадукцыі прадпрыемстваў "Белляспаперпрама" па выніках 2015 г. плануецца знізіць на 10%. Пра гэта паведаміла карэспандэнту БЕЛТА намеснік старшыні канцэрна Ірына Канэпа.

"Мы паставілі перад сабой і прадпрыемствамі задачу знізіць выдаткі на выпуск прадукцыі на 10%. Гэта дастаткова складаная задача, і выкананне яе будзе залежаць ад шматлікіх фактараў. У тым ліку ад стабільнай працы прадпрыемстваў, магчымасці прадаваць ўсю прадукцыю, якая вырабляецца", - адзначыла Ірына Канэпа.
Кампаніі вельмі актыўна працуюць над скарачэннем выдаткаў. "Усе выдатна разумеюць, што канкурыраваць на рынку можна толькі прымальнай цаной, высокай якасцю, якая адказвае міжнародным стандартам. Таму прадпрыемствы актыўна займаюцца сваёй эканомікай", - падкрэсліла намеснік старшыні "Белляспаперпрама".
 Канцэрн распрацаваў комплекс першачарговых мер па стабілізацыі сітуацыі на прадпрыемствах, ёсць галіновая праграма па забеспячэнню іх збалансаванага развіцця. У ёй прадугледжана зніжэнне матэрыяльных, энергетычных выдаткаў, аптымізацыя колькасці працуючых, пераклад дапаможных вытворчасцей на самаакупнасць і аўтсорсінг.
"Чакаецца, што ў бягучым годзе яе рэалізацыя дасць магчымасць атрымаць істотны эканамічны эфект, - адзначыла Ірына Канэпа. - Па аператыўных дадзеных за студзень-люты, сума эканоміі выдаткаў у цэлым па прадпрыемствах канцэрна ўжо склала Br82 млрд. Гэта практычна той аб'ём, які мы запланавалі на дадзены перыяд".

Вялікую ўвагу прадпрыемствы канцэрна таксама надаюць дыверсіфікацыі продажаў. У студзені удзельная вага рэалізацыі прадукцыі ў краіны далёкага замежжа перавысіў 30%.
Намеснік старшыні канцэрна адзначыла, што гэты паказчык у апошні час пастаянна расце.
Выхаду на новыя рынкі прадпрыемстваў "Белляспаперпрама" спрыяе, у прыватнасці, пашырэнне асартыменту выпускаемай прадукцыі, якога ўдалося дасягнуць за кошт мадэрнізацыі вытворчасцей. "Да прыкладу, зараз нашы прадпрыемствы сталі працаваць з кампаніямі з Ірана. Туды пастаўленыя першыя пробныя партыі пліт МДФ", - адзначыла Ірына Канэпа. Паводле яе слоў, іранскія партнёры пацвярджаюць гатоўнасць заключыць кантракт на пастаўку да 5 тыс. куб. м гэтай прадукцыі ў месяц.
Канцэрн "Белляспаперапрам" аб'ядноўвае найбольш буйныя дрэваапрацоўчыя і цэлюлозна-папяровыя прадпрыемствы Беларусі. У яго склад уваходзяць 45 прадпрыемстваў і холдынгаў розных формаў уласнасці. Прадпрыемствы "Белляспаперпрама" пастаўляюць прадукцыю на рынкі 44 дзяржаў.