Прадпрыемствы "Белляспаперпрама" планамерна нарошчваюць экспарт на альтэрнатыўныя рынкі ва ўмовах санкцый. Аб гэтым заявіў карэспандэнту БЕЛТА намеснік старшыні канцэрна Аляксандр Пшонны.

На нядаўнім пасяджэнні Савета Міністраў Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка пазначыў задачу папоўніць страчаную выгаду за кошт пераарыентацыі экспарту. Кіраўнік дзяржавы таксама падкрэсліў, што пошук новых лагістычных ланцужкоў, новых спажыўцоў тавараў - пытанне нумар адзін.

Аляксандр Пшонны ў гутарцы з карэспандэнтам БЕЛТА пракаментаваў, як па гэтых напрамках працуюць прадпрыемствы "Белляспаперпрама". Ён звярнуў увагу на тое, што перад арганізацыямі канцэрна стаіць задача спрацаваць сёлета са станоўчай дынамікай вынікаў сацыяльна-эканамічнага развіцця. "Першае паўгоддзе арганізацыі галіны завяршылі з добрай станоўчай дынамікай асноўных эканамічных паказчыкаў, хоць ціск на галіну цяпер беспрэцэдэнтны. Адмена дзеяння на беларускую прадукцыю еўрапейскіх лясных сертыфікатаў і санкцыі ў дачыненні да групы тавараў унеслі пэўныя цяжкасці ў працы. Вядома, на чале кута рэалізацыя вырабленай прадукцыі. Гэта ключавое пытанне эфектыўнасці дзейнасці ўсіх прадпрыемстваў прамысловасці. Уся ўвага гэтаму", - адзначыў ён.

Прадукцыя арганізацый канцэрна карыстаецца попытам як унутры краіны, так і далёка за яе межамі. Вырабляныя тавары рэалізуюцца на рынках дзясяткаў краін блізкага і далёкага замежжа. "З улікам таго, што з боку палітычных сіл Еўрапейскага саюза аказваецца санкцыйны ціск на шэраг сектараў прамысловасці Беларусі, у тым ліку дрэваапрацоўку, адбыліся змены ў напрамках экспарту. Прадпрыемствы канцэрна планамерна нарошчваюць збыт на альтэрнатыўныя рынкі", - сказаў Аляксандр Прасяны.

Так, па выніках першага паўгоддзя бягучага года ў агульным аб'ёме экспарту прадпрыемстваў канцэрна 50,7% прыйшлося на краіны СНД. За аналагічны перыяд 2021 года на гэтыя рынкі пастаўлялася 46,5%.

Экспарт у Расію, рынак якой для прадпрыемстваў "Белляспаперпрама" традыцыйна заўсёды быў ключавым, павялічаны ў 1,5 разы да $ 184,2 млн. Прадукцыя пастаўляецца ў 67 рэгіёнаў Расіі: ад Масквы і Санкт-Пецярбурга да Якуціі і Сахаліна. Сярод ключавых таварных пазіцый экспарту ў Расію - папера і кардон, драўняныя пліты і мэбля. Аб'ёмы продажаў па іх выраслі ў 1,5-2 разы.

Ідзе нарошчванне экспарту на рынкі Азіі, Блізкага Усходу і Афрыкі. Сярод прыярытэтных напрамкаў і рынак Кітая. "Галоўнае - забяспечыць рытмічныя адгрузкі, што дазволіць устойліва функцыянаваць вытворчасцям, не зніжаць аб'ёмы, загружаць магутнасці. Таму ў цяперашні час асноўныя задачы, якімі займаюцца ўсе прадпрыемствы галіны, - гэта дыверсіфікацыя экспарту, вырашэнне лагістычных праблем, якія, на жаль, вельмі негатыўна ўплываюць на экспартныя патокі, а таксама пашырэнне продажаў на ўнутраным рынку краіны", - падкрэсліў намеснік старшыні канцэрна.

Прадпрыемствы "Белляспаперпрама" вырабляюць каля 50 таварных пазіцый імпартазамяшчальнай прадукцыі. Гэта тавары, якія раней вырабляліся ў краіне ў недастатковай колькасці або наогул не выпускаліся. Да іх ставяцца цэлюлоза, пліты драўнянавалакністыя (у тым ліку МДФ) і драўнянастружкавыя, фанера, мелаваны шматслаёвы кардон, немелаваныя папера і кардон, гафрыраваны кардон і скрыні з яго, папяровыя мяшкі, негафрыраваны кардон, папера газетная і санітарна-гігіенічнага прызначэння, вырабы з яе і многае іншае. "Усе гэтыя тавары айчыннай вытворчасці сталі займаць больш шырокую нішу на ўнутраным рынку. Гэта тычыцца як прадукцыі прамысловага прызначэння, напрыклад, цэлюлозы, так і канчатковых прадуктаў для спажывецкага рынку, напрыклад, мэблі", - рэзюмаваў Аляксандр Пшонны.

БЕЛТА

12.08.2022 09:57